Tatueringsfundering

Har tre stycken tatueringar på gång. En liten är helt klar hur den ska vara och en stor är enbart på tankestadiet än så länge. Den tredje är nästan klar. Jag vet placering och vad som ska stå, det är bara vilket typsnitt som ska användas som fattas. Först hade jag tänkt ha den i skrivstil, men eftersom jag själv skriver skrivstil känns det fel på något sätt. Vissa skriver ju med sin egen handstil men jag tror jag skulle ha svårt för det. Är lite för självkritisk och skulle troligtvis hitta fel på den hela tiden. Ett alternativ skulle vara att någon annan skriver den för hand. Det skulle jag nog tycka om mest av allt tror jag. Om det blev rätt.

Funderingarna går dock just nu mellan dessa tre typsnitt. Och placeringen kommer att vara på vänsterarmens biceps i två rader.

Vad tycker ni?






Kommentarer
Postat av: Linnea

Nämen, det där är precis som jag har tänkt! På samma ställe och arm, men jag tror nog inte att vi tänkt skriva samma sak, för då blir det läskigt.

2010-04-23 @ 12:12:41
URL: http://linneaosd.blogg.se/
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

Jag gillar verkligen mitt citat precis där på armen & det känns som att det passar med lite slarvigare stil. Typ den understa. Men det är ju bara för att jag har så, kan ju inte rekommendera något annat, haha :D GÖR'T!

2010-04-23 @ 12:17:48
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: Beyonce

Det beror nog på vad det ska stå, men jag gillar det första.

2010-04-23 @ 13:11:34
URL: http://bday.blogg.se/
Postat av: Hanna

Svårt, men jag föredrar nog ettan.

2010-04-23 @ 13:45:53
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hm.. anledningen till att jag inte gjort min tatuering än är för att jag gärna vill att min arm ska vara i bättre form, ja som din. Kör, bara kör du har ju förutsättningarna :) Jag tycker alt.1 Kram

2010-04-23 @ 14:41:47
Postat av: Jessica

Tycker oxå alternativ 1.

2010-04-23 @ 15:21:06
URL: http://rut-knut-tjut.blogspot.com
Postat av: Elle

Där har jag också planer på att ha en! Shit vilken snygg arm, är det tack vare iPhone? Deffo nummer 3 i stilen. Kram!

2010-04-23 @ 18:49:13
URL: http://princesselle.blogg.se/
Postat av: Ester

Spännande! Jag röstar på nr1.

2010-04-23 @ 19:30:44
Postat av: Melker

Vad ska det stå? Jag har några förslag.

"This is my upper left leg"

"Nu blekare än någonsin"

"Melker är min Idol"

"Vill du fiska i mitt gäddhäng?"

"Satan vad det kliar!"

"Tycker du den här armen är fet skulle du se min andra"

"Jag har ännu inte amputerat min överarm"

"Det här en tatuering utan mening"

"Håll käften!"

"Tvättas separat"

"Det här är en klassisk hennatatuering"

"Ja, jag gjorde den här på fyllan"

"Kan du läsa det här ligger du för nära!"

2010-04-24 @ 00:04:46
Postat av: Magnus

Får det verkligen plats med text på den biceps. Jag är skeptisk...;)

2010-04-24 @ 17:16:09
Postat av: Nettan

Jag tycker 3:an, fast med vanliga prickar över i:na =) Snygga biceps förresten ;) Puss

2010-04-24 @ 22:35:54
Postat av: Therrorese

Det första snittet.

2010-04-27 @ 23:18:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0