Vinterminne #2

Det är kallt, mörkt och stjärnklart. Overall, mössa och vantar är på så jag fryser inte. Situationen känns igen från föregående vinter. Vi gjorde samma sak då. Efter att ha varit ute och lekt en hel kväll så ligger vi på grönområdet mitt i byn, långt från alla ljus. Nerbäddade i snön bara ligger vi där en stund och tittar på stjärnorna. Vi ligger länge för trots vår ringa ålder ger det en rofylld känsla. En känsla av att vi är en del av något större. När vi börjar frysa går vi hem. Hem till ljuset och värmen där fötterna brinner när de tinar upp.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Men å så härligt bardommigt, vintrigt. Lite samma känsla som jag får av FinnAir-reklamen med renen, vintern och stjärnan som är ett flyg. Det är en sån ro och en sånt isolerat ljud i vinterminnen.

2010-12-02 @ 21:30:34
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Lina (J)

Man blir alldeles nostalgisk av dina minnen, såna där stjärnklara kvällar kommer jag väl ihåg.

Måste ta och göra en repris på det någon kväll när man är hemma på besök i vinter :)

2010-12-02 @ 22:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0