fredagsstros

Är nyligen hemkommen från en sväng nere på stan. Det är någon slags gatufest här i helgen vilket i vanlig ordning innebär stånd med munkar, langos, godisremmar och snarare hel- än halvskabbiga kläder.

Det var rätt mysigt ändå att strosa omkring. Mycket folk i rörelse och studenter överallt. Tänk att det är tio år sedan jag själv tog studenten. Jag kan i och för sig inte påstå att det känns som i går. Snarare som en livstid sedan med tanke på allt som hänt sen dess. Studenten var ingen vidare lycklig tillställning för min del. Inte olycklig heller. Den mer bara var.

Saknade min mamma en hel del ikväll också. Att besöka marknader är lite av min och hennes grej under sommaren. Förra året var jag hemma i Umeå en hel månad och vi umgicks varje dag. I år blir det bara ungefär två veckor men jag längtar verkligen. Ibland är det extra tråkigt att bo så långt bort från familjen.


Bild från vännäsdagarna i fjol


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0