vatten vatten bara vanligt vatten

En av de saker jag saknar här i Uppsala är vatten. Nu snackar jag inte om dricksvatten, även om det tyvärr är av den sämre sorten just här (kunde knappt dricka det när jag flyttade hit), utan om vatten som i hav och sjö. Visst, lilla fyrisån finns ju såklart och den gör verkligen skillnad. Men jag vill bada. Och för att göra det här måste man åka en bit utanför stan om det ska vara någorlunda hyfsade vatten. Som tur är verkar det som att jag kommer att vara med bil i sommar. Det gör det så mycket enklare att stå ut här nere. Semestern kommer dock som sig bör att spenderas uppe i Umeå och Kalix. Där finns det badvatten som heter duga♥ Längtar...


vid fyrisån


Kommentarer
Postat av: Jessica

Brukar tänka på det när vi är innåt lånadet där det finns en brunsjö på sin höjd. Här är vi verkligen bortskämda med fina sjöar och närheten till havet.

2010-06-03 @ 20:50:48
URL: http://rut-knut-tjut.blogspot.com
Postat av: Lina

Ja..verkligen. Saknar det mkt

2010-06-04 @ 14:32:00
Postat av: Melker

Vattnet har blivit sjukt mycket godare [drickbart] de senaste åren i Uppsala!

2010-06-08 @ 01:49:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0