Synkade cykler?

En sak som jag längre reflekterat över är att många kvinnor verkar ha mens samtidigt. Man brukar ju säga att kvinnor som lever ihop synkar sina menscyklar, men det är fövånansvärt många som inte gör det som också är synkade. Idag exempelvis fick jag min mens, vilket även tre [vad jag vet om] i min bekantskapskrets fick. 

För en tid sedan berättade mitt ♥ att en vän till honom som är biolog kunde följa sin flickväns menscykel genom att kolla på månens vandring. Det fick mig att fundera på om det är så att många kvinnor har mens då månen står i ett speciellt läge!? Om så är fallet skulle det medföra att kvinnor som bor i samma del av världen är mer menssynkade med varandra än med dem som bor på en plats där månvarvet ligger före eller efter ens eget. Tänker att det även skulle innebära att kvinnor som bor på samma plats har pms samtidigt. Jag ser framför mig hur det sker ett pms-skalv genom jorden i takt med månens bana. Chokladpriserna stiger i takt med att efterfrågan ökar. Pappersnäsdukarna på jobbet tar slut eftersom alla kvinnor drabbas av plötsliga gråtattacker. Eventuella partners blir utskällda till höger och vänster fast det enda dem gjort var att sätta in toalettpappersrullen åt fel håll.

Så om jag var du man och snart skulle bege mig ut på en jordenruntresa skulle jag ta reda på exakt var skalvet befinner sig. Så att du inte reser i pms-riktningen så att säga.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Det låter som något att fundera på. Själv har jag ägglossning idag.

2010-05-09 @ 19:54:58
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hrm..ja jag har också tänkt på det där. Kanske inte lika djupt men jag har tänkt på varför man synkar med sina närmaste.

2010-05-09 @ 20:40:17
URL: http://rut-knut-tjut.blogspot.com
Postat av: Lennart

Ett stort pms-skalv på jorden? Låter ruggigt.

2010-05-10 @ 11:55:46
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Ester

Haha! Vilka tunga teorier du lägger fram här.

Jag funderar på det hela ur ett kommersiellt perspektiv...

Tänk vad Ob och Libresse skulle tjäna stålar om de hårdsatsade med reklam under de där skalven!

2010-05-10 @ 19:42:25
Postat av: Bragemette

Thanks for your hard work,the info ,links , and rescourses are an asset to our business.

2011-12-02 @ 07:54:03
URL: http://bragemette.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0