Hultsfredspengarna tillbaka

I somras kastade jag bokstavligt talat 1335:- i sjön när jag köpte en biljett till Hultsfredsfestivalen. Besvikelsen över att festivalen inte skulle gå av stapeln var givetsvis störst, men det blev ytterligare ett slag i magen då Rockparty meddelade att de ansökt om konkurs och att ingen som köpt en biljett skulle få sina pengar tillbaka. I min värld är 1335:- mycket pengar, därför bestämde jag mig i somras för att göra vad som stod i min makt för att få dem tillbaka. Eftersom jag hade läst i en tidningsartikel att det fanns en chans att man kunde få sina pengar tillbaka om man hade betalat sin biljett med kort, tog jag alla mina uppgifter till banken för att göra en så kallad "kortreklamation". Processen drog ut en hel del på tiden, men för ungefär en vecka sedan fick jag veta att jag skulle få mina pengar tillbaka. Det kändes riktigt bra, framförallt i plånboken men även i hjärtat. Att det faktiskt går att få utdelning ibland, bara man försöker.




Så alla ni som liksom jag gjort ett värdelöst köp. Kontakta er bank så kanske även ni kan få hjälp.


Kommentarer
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

s w e e t ! vill man så gåre!

2010-11-04 @ 13:53:38
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: Hanna

Grattis! 1335 ÄR mycket pengar, särskilt när man blir av med dem.

2010-11-04 @ 14:31:12
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: e.

Gud vad roligt att höra! Ibland blir man förvånad över att vissa saker faktiskt fungerar som de ska. :)

2010-11-05 @ 07:49:33
Postat av: Ida

Vad skönt att du fick tillbaka dem - till slut! Då brukar det vara värt ansträngningen man gjorde för att få tillbaka dem :) Dock fortfarande synd på inställd festival och konkursen...

2010-11-06 @ 17:57:08
URL: http://idasvedlundstahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0