... del 2

vana tag med mascaraborsten. sällan en dag utan. ser mina ögon i spegeln jag håller i handen. de ger mig inga svar.

tänker att jag borde träffa någon. passa på när jag är ledig. nästa tanke är att jag inte orkar. borde träna. känner mig tjockare än någonsin. trötta axlar.

ögonen tåras men jag orkar inte gråta. måste göra något av den här dagen. längtar hem. längtar till naturen. längtar bort.

mitt hus vid havet. trädgård. att få kratta löv. skulle det göra mig lycklig? ett ombonat hem med utymme. gamla saker blandat med nya. kommer det någonsin att bli mitt?

fjällen. ibland längtar jag så att det gör ont i själen. men jag tar mig aldrig dit.

varför fastnar jag alltid?

Kommentarer
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

slående skrivet. Det är så när man längtar hem ibland. Och så kommer man dit och ändå fattas det något...

2010-09-09 @ 11:06:44
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: Sandra

Bra skrivet! :) Kom in i den korta berættelsen. Håller med Emma också.

2010-09-09 @ 11:08:11
URL: http://scenbloggen.com/sandramagnusson
Postat av: Cosmic Moose

Jag tror som Rut/knut/tjut. Det är omställningen efter semestern som ger dessa jobbiga känslor klarare färger. Man är rastlös men samtidigt offatbart trött. Det går över. Det är bara en känsla. Ofarlig. Det tar några dagar innan allt det fantastiska som du har valt och byggt upp i ditt liv får sin plats i rampljuset igen. Och det kommer den.



KRAM

2010-09-09 @ 11:25:28
URL: http://rochester.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag tänkte också säga att de senaste dagarnas ångest gick över typ igår kväll efter ett par ganska tuffa dagar. Det kommer och går, som det alltid gör. Om det inte går över Lina, så tycker jag att du ska prata med någon. Det kan ju faktiskt vara depression också.

2010-09-09 @ 15:17:00
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Ester

Åh, Lina jag tycker inte du verkar vara den som fastnar. Fast vad vet man via en skärm egentligen... Varm kram!

2010-09-11 @ 07:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0