schneigel

När jag gick på en promenad i morse kom det på ett ställe en stark lukt av färsk fisk. Eftersom vi befinner oss några mil för långt från havet för att lukten skulle ha kunnat leta sig fram började jag fundera på vart den kom i från. Med blicken på marken behövde jag inte fundera länge innan jag insåg att marken i princip var översvämmad av sniglar. Ett litet steg till höger så - krasch. Ja, ni förstår. De små rackarna kommer ju gärna fram när det regnar.

Ni som följt min blogg ett tag vet exakt hur det ligger till gällande mina känslor för sniglar. Jag säger såhär ja. Snart börjar snigeldropparsässongen så om du känner en stark lukt av färsk fisk. Kolla för guds skull inte uppåt. Då kanske snigeln landar på ditt öga. Och en snigel på ögat vill du väl ändå inte ha?


Kommentarer
Postat av: Cosmic Moose

De djävlarna utan snäcka är ju värst. Inte nog med att de är tjocka som fingrar, de kommer i alla äckliga färger som finns också.

2010-09-17 @ 10:18:28
URL: http://rochester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0