2011

Tänkte härma Hanna lite och skriva ner några av mina ambitioner för i år. Jag brukar inte ge några nyårlöften, men i samband med det nya året känns det som att man får lite av en nystart vilket är en känsla jag tycker om.

1. Jag ska försöka att inte stressa så mycket på jobbet. Att jag nu är hemma sjuskriven ser jag som en konsekvens av en allt för stressig höst. Jag måste försöka hitta vägar att lämna jobbet på jobbet så att jag får stressfri sömn och fritid.  

2. Se mer film och läsa mer böcker. Under sommaren läste jag nästan en bok per dag, detta har dock försvunnit i all stress under hösten då jag knappt kunnat sitta ner och koppla av med en bok. Under min tid sjuk har jag dessutom sett några filmer vilket har fått mig att inse vilken försummad fritidsaktivitet det är för min del.



(Jag och Isbjörn kollade på två filmer i rad i går vilket måste vara någon form av rekord)

3. Jag ska komma igång på allvar med träningen igen. Det är ett måste för att jag ska må bra på riktigt.

4. Försöka hitta någon kreativ hemmasysselsättning. Har gjort ett taffligt försök att virka (läs 3 varv på en mössa). Det är ofta så det blir. Att jag tröttnar alltför snabbt. Ser även det som en konsekvens av ett stressbeteende, att jag inte har ro att lära mig nya saker. Funderar på att börja måla, eller tillverka smycken i cernitlera som jag gjorde när jag var liten.

5. Spara pengar. Detta är ett evigt projekt för mig som alltid lever efter devisen "man lever bara en gång", men nu har jag en plan så vi får se var det landar.

6. Skaffa mig ett större umgänge här i Uppsala. Även om det finns flyttplaner känns det viktigt att det finns vänner på plats.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Bra lista. Enligt min erfarenhet är bästa sättet att spara just att bestämma sig och sätta undan pengar direkt. Sedan finns inget mer. Eeeh.. tills man hittar det där man bara mååååste ha förstås.

2011-01-07 @ 21:32:31
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Lina

Hanna: jag har provat det mesta...min hjärna funkar inte riktigt så...det finns för många mååååste ha.

2011-01-07 @ 21:37:21
URL: http://rosamolnochgrisgaddor.blogg.se/
Postat av: Jessica

Det är bra med ambitioner, du hade ju en hel del. Jag har inte så många, detta år skyller jag allt på att jag ska vara student. Måste lägga alla ambitioner på det tror jag.



Sov gott



Kram



P.S Kommer du upp i februari när Emma har sin 30 års fest? Såg att du svarat kanske. Skulle vara grymt kul att träffa dig igen,

2011-01-07 @ 23:57:38
URL: http://www.rut-knut-tjut.blogspot.com
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

låter som bra mål för 2011! Jag ska också komma igång med min träning, har faktiskt lyckats vara på gymmet fyra gånger denna vecka, men fyihelvete så jobbigt det är!!!

2011-01-08 @ 08:48:45
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: Lina

Jessica: att vara student är ju helt grymt i sig:) glad för din skull att du ska göra något du verkligen vill.



Kommer nog inte upp till festen:( verkar som att jag jobbar den helgen. Kram



Emma: Oh..duktigt:) jag ska se till att bli helt frisk...sen då jävlar.

2011-01-08 @ 11:58:13
URL: http://rosamolnochgrisgaddor.blogg.se/
Postat av: Beyonce

Om du lyckas med allt detta kommer du få ett toppenår!

2011-01-08 @ 20:09:36
URL: http://bday.blogg.se/
Postat av: Lisa

Kul att du har hittat filmens underbara värld! Ett bra sätt att inte tänka på så mycket och bara förlora sig i filmen. Kram

2011-01-08 @ 20:24:58
Postat av: Lina

Beyonce: jag hoppas det:)



Lisa: Ja, det är nog det...måste jobba lite på min rastlöshet bara:)

2011-01-09 @ 12:28:28
URL: http://rosamolnochgrisgaddor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0