Den flygande skräcken!

Såg nyss en blomfluga flyga förbi och blev genast påmind om min barndoms högst irrationella skräck för de små liven. Jag trodde nämligen att blomflugor "kunde äta upp småflickor". Med tanke på att småflickor, även om de är väldigt små, är många gånger större än ett litet knappnålshuvud till blomfluga kan man ju börja fundera på var den tanken uppstod.

En misstanke har börjat formas i mitt huvud. Det känns aningen suspekt att det var just små "flickor" de skulle äta upp, och att just jag råkar ha tre äldre bröder. Hmmm...


Kommentarer
Postat av: Hanna

Det låter logiskt. Av samma anledning har jag länge varit hysteriskt rädd för höjder. Även om vår balkong bara var på första våningen när jag hängde utanför räcket i min brors tonårsarmar.

2010-04-04 @ 11:33:08
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Lina

Bröder - you gotta love them:)

2010-04-04 @ 16:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0