Maaginen

Hittade en tjuga i en väska. Eftersom jag i det närmaste är en trollkonstnär så lyckades jag snabbt förvandla den till en tom godispåse. Jojjomensan ser ni. Det krävs många år av träning för att lyckas med ett sånt trick.



Medan jag trollade lyssnade jag på en finsk rap-låt jag verkligen gillar, "Elämä on Peli" med Skandaali. Det enda dryga med den är att jag inte förstår ett enda ord av texten förutom "seksii" [sexy?] och där sjunger jag glatt med.

Försökte översätta texten med google translate. Det funkade sådär men något har jag i alla fall lärt mig och det är att "mulle" inte har ett dugg med skogsmulle att göra utan betyder "mig".

Tycker tvärtemot många att finska är ett vackert språk med en fantastisk karaktär.

Kommentarer
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

Jag väljer att inte kommentera den finska delen av ditt inlägg men däremot berömma dig för din underbara trollkonstnärlighet!



och ön blir isf. Holmön såklart :) ever been?

2010-04-22 @ 17:20:44
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: Lina

Emma: åhh..Holmön. Fint som snus. Blir det ledare då eller?



2010-04-22 @ 20:19:11
URL: http://rosamolnochgrisgaddor.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ett tips på mer bra finsk musik Apalunta med heikka.. Vet inte heller vad dom sjunger där. Förutom frasen million a keno. som betyder miljon på keno..

2010-04-22 @ 22:14:22
Postat av: Lina

Camilla: måste jag helt klart kolla upp!

2010-04-23 @ 08:47:25
Postat av: elle

Du är ju faktiskt inte rikitgt riktig. Finska är ICKE vackert!

2010-04-23 @ 10:22:29
URL: http://princesselle.blogg.se/
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

Näe mina kusiner har köpt Panget, vandrarhemmet och ja, allt turistande där ute helt enkelt. Så jag kommer jobba för dem isåfall. Lär väl springa runt som både servitris, bartender, guide och allt möjligt :)

2010-04-23 @ 15:32:37
URL: http://emmasays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0