dagboken 25/8

Jag börjar egentligen inte på min nya tjänst förrän efter jag är tillbaka från min semester. Har dock de senaste två dagarna börjat slussas in lite smått vilket känns kul. Det är dock mycket att lära sig eftersom det är en så väldigt stor butik med en personalstyrka på uppåt hundra personer.

I går blev det officiellt att det var jag som fick tjänsten vilket till största del har mottagits väldigt positivt. Sedan finns det säkert folk som muttrar och tycker och tänker om att jag fick tjänsten som "bara" har varit timanställd tidigare, men det känns som att det är något man får ta när man helt plötsligt ska bli "chef" över folk man tidigare bara varit kollegor med. Hur som helst känns det mesta bara roligt och spännande än så länge även om det också finns en släng av pirrig nervositet.

Det blir dock inga bättre arbetstider för min del utan jag kommer att fortsätta att jobba skift. Är ganska van vid det vid det här laget och även om det inte är det roligaste man gör finns det fördelar med det också. Lediga måndagar är exempelvis inte helt fel.

♥ Idag har jag dessutom både beställt en ny cykel (för första gången i mitt liv - hej då gamla begagnade skrotcyklar) och bokat tid för en synundersökning, så jag känner att vuxenpoängen bara haglar in. Kanske är det dags att börja pensionsspara också när jag ändå är igång!?


Kommentarer
Postat av: Hanna

Pensionsspara kan du skippa tycker jag. Vem vet vad det egentligen ska vara bra för. I övrigt - fan vad bra du är! Så himla kul att du får lite arbetscred.

2010-08-25 @ 17:37:02
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Lina

tack:) det känns jättekul...

känner jag mig själv rätt kommer det där med pensionsspar inte att hända än på ett tag.

2010-08-25 @ 17:40:54
URL: http://rosamolnochgrisgaddor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0