jaha! men dåså!

Att bli nekad att köpa alkohol tycks vara ett känsligt kapitel. Genom åren har jag de reaktioner jag stött på varit allt från ilska till hånskratt. Den bästa måste dock ändå vara något min kollega blev utsatt för när hon nekade en tysk dam att handla eftersom hon skulle flyga till just Tyskland (för er som inte vet reglerna så får vi bara sälja alkohol till de passagerare som flyger till ett land som ligger utanför EU). Kvinnans spontana svar var;

"But I'm a german citizen. It's my right to buy alkohol!

Förslag på repliker skulle kunna vara.

- Well that might have worked in the 40's lady!
- What are you gonna do about it? Gas me?
- You might not have noticed but your attempt to take over the world failed!
- Oh sorry! I thought we were in Sweden right now. My mistake!
- German? Yeah I've heard about you guys. I'm jewish by the way!


Kommentarer
Postat av: e.

hahaha! den sista var bäst.

2010-08-31 @ 07:32:23
Postat av: Ester

Hahahahaha! Fy fan, vad bra det hade varit att trycka ner tanten i skorna med en sådan kommentar!

2010-08-31 @ 10:53:24
Postat av: Jazzhoppan

Hahaaha! Scheisse roligt :-)

Jag gillar allihop men du får väl testa dig fram.

2010-08-31 @ 12:00:23
URL: http://jazzhoppan.blogg.se/
Postat av: Annapanna

Ja! Visst är väskan grym. KÖP! =)

2010-08-31 @ 15:16:27
URL: http://annavirrpanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0