Krypningar

Är en rastlös själ. I en rastlös kropp. Sitter jag still för länge får jag krupp. Det kryper överallt. Myror gånger tusen. Det värsta är att jag dessutom blir på sjukt dåligt humör tills jag gör någon form av fysisk aktivitet. Det är nämligen det enda som hjälper mot myrorna. Som en gammal bekant brukar säga; "spring några varv runt huset".

På grund av denna åkomma är jag väldigt glad att jag har ett jobb där jag rör mig ganska mycket. Enligt en stegräknare jag hade på mig en dag var jag, på enbart jobbtimmarna, uppe i 11 000 steg. När jag kommer hem är jag därför behagligt (eller obehagligt beroende på om värken i ryggen eller axlarna är alltför påtaglig) trött i kroppen och kan därför slappna av en stund i soffan utan att det börjar krypa alltför fort.

Har funderat mycket på hur jag skulle klara av ett kontorsjobb. Mikropauserna skulle troligtvis bli väldigt många under en dag. "Jag ska bara gå till kaffeautomaten, eller kopiatorn eller vad det nu skulle kunna vara". Det är så jag har klarat av plugget. Med många små pauser.

Det värsta var när man inte fick bestämma själv. Kommer ihåg myrorna i benen minuterna innan rasten i grundskolan. Undra på att jag på universitetet upptäckte att föreläsningar inte riktigt var min grej.

♥Nu kryper det igen...måste...bort....nu...


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag hade också stora problem med det förut. Men man vänjer sig...

2010-02-06 @ 12:15:41
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Blingbling

Lugn, vi springer rätt mycket på kontor också =) Men inte 11 000 steg.



Nu ska jag springa ut lite. Suttit i soffan i hela ett inlägg. Kryper...

Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

Jag är likadan och har stegräknartävling på jobbet dessutom, och jag får ihop väldigt många steg under en vanlig jobbdag, trots att jag har ett kontor. Fast jag springer runt så mkt ändå! Orka sitte där inne och häcka liksom...

2010-02-06 @ 14:21:27
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: Lennart

Jag har ett kontorsjobb, men sitter inte helt stilla på stolen. Då vi hade stegräknartävling kom min upp i 8 000 - 11 000/dag. Kanske är det för att jag måste leta efter hantverkare som har försvunnit? Vi har fyra våningar på mitt kontor så det är stooort.

2010-02-06 @ 17:25:48
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0