hmm...vad gör du Tyra?

Tyvärr, och det är ett tyvärr med eftertryck, råkade jag nyss hamna på Tyra Banks talkshow på 3:an. Idag gör hon tydligen makeovers på människor i publiken. Första resultatet blev verkligen jättelyckat. Om man gillar läppenna målad utanför läpparna ala 90-tal alltså. Jag trodde att det var någon slags oskriven regel som alla som använder smink kände till att man inte målar utanför läpparna. Det ser enbart skabbigt och tacky ut. Vill man att läpparna ska se större ut använder man förslagsvis ett ljust lite skimrande läppglans. Sådär ja, så fick sminkförsäljaren i mig också komma till tals. Det händer inte alltför ofta inser jag. Trots allt är det ju sådant jag arbetar med om dagarna.

Värre än läppennan var dock den alldeles förskräckliga gospelkörsången som på hennes uppmaning bröt ut mitt i allt hon sa. Exempelvis om hon sa "longer", så sjöng kören "looooooooongeeeeeeeeeeeer".

Med andra ord; om ni någon gång skulle få för er att vilja plåga mig till döds. Var då vänliga att hyra in en sådan kör. Jag lovar er att ni kommer att uppnå förväntat resultat. Snabbt.


Kommentarer
Postat av: Linnea

Fy vad vidrigt! Men hörredu sminkförsäljaren, vad tror du om trenden mörk alt. röd läppenna och så ljust (nästan vitt) läppglans innanför? Tror du på det? Jag håller iaf mina tummar för att den trenden inte kommer tillbaka!

2010-05-26 @ 16:16:19
URL: http://linneaosd.blogg.se/
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

hahaha. och där har vi anledningen till att jag väljer ett teve-löst liv!

2010-05-26 @ 17:27:42
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: Hanna

Eller slå på Tyra Banks show vilken dag som helst.

2010-05-26 @ 17:43:16
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Jessica

Du, i förrgår fick en tjej i publiken prova en toalett med självspol, självtork, musik.... Man kanske borde börja spela in Tyra varje dag? Ovärderliga tips.

2010-05-26 @ 18:32:45
URL: http://rut-knut-tjut.blogspot.com
Postat av: Ester

Det slog mig precis att jag upplever dig som raka motsatsen till min förutfattade mening om sminksäljare, ytlig och ihålig.

2010-05-26 @ 19:57:36
Postat av: Lina

Ester: kanske är för att jag egentligen inte är sådär jätteintresserad av just smink. Hudvård är isf roligare, men jag vill ju vara bra på det jag gör så ser till att lära mig om allt. Helst av allt säljer jag glas:)

2010-05-26 @ 20:04:38
Postat av: Doc

Oh my god?

2010-05-27 @ 10:21:39
URL: http://docat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0