Skiftjobba

Känslorna för skiftarbete är verkligen hatkärlek. Att kliva upp i grisgäddeottan suger mer pung än en nykläckt kängruunge, samtidigt är det jäkligt gött att sluta jobbet klockan 14. Att jobba kväll innebär en välbehövlig sovmorgon men för kvällströtta mig är tändstickor storlek större nödvändigt för att jag ska orka hålla ögonen helt öppna efter klockan 21. Att jobba helg innebär mer betalt men det känns sådär att lyssna på grannens fest när man själv måste sova, eller ser alla glada söndagsfirare påväg ner till fikat på stan när man själv ska hoppa på bussen. Å andra sidan är det fruktansvärt skönt att ha lediga dagar mitt i veckan då man kan träna, shoppa, tvätta och göra ärenden utan att trängas med alla 8-17 arbetande. Svårare är det dock att hitta någon att göra alla dessa saker med eftersom de flesta befinner sig på jobbet.

Just nu känner jag dock mest kärlek för jag har jag helg i två dagar. Till den riktiga helgen då det är dags för mig att jobba igen kommer hatkänslorna med all säkerhet att komma smygande igen.

Nu ska jag äta upp resterna av min godispåse och stanna uppe riktigt länge bara för att jag kan [läs godiskoma och somna i soffan om en timme eller två]


Kommentarer
Postat av: e.

[flashbacks] ;)



e. aka hon med kontorsnissetiderna som numera ALLTID måste trängas med människor ÖVERALLT.

2010-05-05 @ 22:40:34
URL: http://tuppjuck.posterous.com
Postat av: Hanna

Jag gillade att arbeta skift på den tiden det begav sig. Men jag hade inga aptidiga morgnar, för det skulle jag nog inte greja. Men just att vara ledig mitt i veckan är ju så lyxigt. Bäst!

2010-05-05 @ 22:41:01
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

JAG HAR OCKSÅ HELG I TVÅ DAGAR! Första på länge. Känns helt overkligt sjukt. Det ska bli gött!

2010-05-06 @ 07:11:31
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: Beyonce

Jag jobbar oxå skift med tidiga morgnar och sena kvällar, förutom morgonpassen gillar jag skiftgång. Jag har dessutom sett till att jobba ihop med mina vänner så att vi kan umgås lediga dagar mitt i veckan.

2010-05-06 @ 19:23:57
URL: http://bday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0