Annat än sjuk i huvet

Jag har aldrig haft mycket till övers för människor som enbart snackar sjukdom. I mina ögon är det bara deprimerande och jag förstår inte varför man ska gräva ner sig i något så tråkigt. Nu har jag dock själv blivit sjuk, vilket innebär att sjukdomssnack helt plötsligt har blivit intressant. I alla fall så länge det handlar om min sjukdom. Såhär ligger det till. I snart två veckor har jag varit förkyld och i går fick jag diagnosen lunginflammation vilket innebär att jag är sjukskriven i cirka två veckor. Eftersom jag har väldiga problem med luftvägarna och extremt mycket hosta känns det bra att få vara hemma och vila upp sig. 

Som grädde på hela sjukdomsmoset har vi dock fått besked att de misstänker att vi har legionellabakterier i vattnet. Provsvaren har inte kommit än, men innan vi vet så vågar jag varken duscha eller dricka av vattnet på grund av mitt nedsatta immunförsvar. Att inte ha möjlighet att duscha på några dagar är aldrig kul i min bok. Att inte ha möjlighet att duscha på några dagar då man i princip är täckt av snor och andra slemmiga saker är mindre än kul. Det är snudd på vedervärdigt. Jag tvättar av mig så gott jag kan, men graden är fräschet här hemma är inte så hög just nu. Önskar jag hade tillhört den del av människosläktet som tycker om att sunka ner sig.

För att roa mig under dessa dagar har jag beställt True Blood säsong 1. Jag som i vanliga fall är hmm..relativt rastlös ser fram emot att inte göra många knop ett tag till. Trots att jag redan legat still sen julafton. Hoppas nästan att jag får liggsår. Det vore en ny upplevelse så att säga.


Kommentarer
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

noo inte liggsår, men true blood bör ju underhålla dig ett tag iallafall, krya på dig!

2011-01-05 @ 08:25:25
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: Lina

Tack Emma:)

2011-01-05 @ 18:05:06
URL: http://rosamolnochgrisgaddor.blogg.se/
Postat av: Cosmic Moose

Usch då. Jag var själv skjuk och sängbunden i ungefär en vecka och kan inte tänka mig att inte kunna duscha. Krya på dig!

2011-01-06 @ 18:59:36
URL: http://rochester.blogg.se/
Postat av: Lina

Cosmic Moose: tack:)

2011-01-06 @ 20:01:46
URL: http://rosamolnochgrisgaddor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0