Dag 5 - min definition av kärlek

Kärlek.

Jag brukar beskriva det som min religion. Det jag tror på. Kärleken som en god kraft som finns i oss alla, men även runtomkring oss alla.

Vissa väljer att kalla det för gud, men ordet "gud" rymmer så mycket mer än bara den rena kärlek som jag väljer att tro på. Kanske är det lite mer som Brahman, världssjälen. Jag tänker mig att den goda kraften kopplar allt levande samman.

Och med en tro på kärlek så behöver jag inga böcker att luta mig tillbaka på. Kärleken är allt jag behöver.


Kommentarer
Postat av: joanna- Att leva med Aspergers syndrom!

Vill du bli dagens blogg?

Passa på att gå in och anmäl dig!



De pågår även andra tävlingar så anmäl dig och ha chansen att vinna fina priser:)



eller kanske Följa varann på bloglovin?

Eller ställ en fråga i min "bloggsvarsruta" och bli länkad!

(obs ställer ni en fråga som redan är ställd raderar jag dem och ni blir då inte länkade)



2011-01-27 @ 23:27:41
URL: http://domkallarmighannes.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0