L som i Löparbrallor

Eller alltså i mitt fall skulle de kanske snarare heta "Långsamtjoggadebrallor". Och varför har jag på mig dessa ullaredsbyxor kan man ju fråga sig? Jo, jag som vare sig tycker om tighta träningskläder eller att jogga har tydligen blivit utmanad. Och jag är ju, tyvärr, inte den som är den.

1000:- står på spel om jag lyckas springa en mil på en tid på under en timme innan juli. En lätt match tänker ni kanske. Betänk då dessa små och obetydliga faktorer.

1. Jag hatar [med eftertryck] att springa. 2. Jag har inte sprungit en mil sen Tjejmilen -94. 3. Jag får kräkkänslor efter 200 meter. 4. Jag är ful i tighta löparbrallor. 5. Jag ser ut som en graciös gasell som flyger fram när jag springer, fast tvärtom. 6. Jag väger mer än jag gjort på tio år. 7. Jag får skavsår av mina löparskor eftersom jag köpte för "pronationssteg" utan att ha testat mitt löpsteg. 8. Jag boxas hellre. 9. Jag blir lätt uttråkad av enformiga aktiviteter. 10. Jag är i mitt livs sämsta form.



Och just ja. 11. Jag har aldrig stått på ett löpband.

Idag är det dags. Om jag inte återkommer till bloggen så hoppas jag att ni förstår varför.

Kommentarer
Postat av: Lennart

Det där med att springa undviker jag, har inte förstått vitsen. Jag har en arbetskamrat som har köpt ett löpband till sin hund. Hon kopplar fast hunden där och låter den springa och springa, så slipper hon gå ut så ofta med hunden.

2011-02-28 @ 19:58:53
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Johanna

Kör hårt!

2011-03-01 @ 12:01:05
URL: http://ettlivirorelse.blogg.se/
Postat av: Lina

Lennart: Gud vilken lat arbetskompis:)



Johanna: tack :)

2011-03-01 @ 12:31:20
Postat av: Cosmic Moose

Usch, jag anskyr också löpning. Det finns inget tråkigare. Av någon märklig anledning är jag riktigt bra på det dock. Jag springer bättre och fortare än jag anade. Men det blir det ingen löning för mig.



Lycka till!

2011-03-02 @ 16:05:44
URL: http://rochester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0